28 Ocak 2011 Cuma

Paper Earrings

Kağıttan küpeler; renkler,tasarım ve alabildiğine yaratıcılık...

Origami yıldızlarını şişelere doldurmaktan sıkıldığınız vakit bu yıldızları çizip boyayarak kendiniz ve sevdikleriniz için birbirinden güzel küpeler tasarlayabilirsiniz..Bunun için ihtiyacımız olan şeyler oldukça basit..

* zaten hali hazırda olan yıldızlardan seçilen aynı renkte ve büyüklükte 2 tane yıldız
* boyamak için bir şeyler
* küpe olabilmesi için asıl gerekli olan kancalar

Küpe kancaları takı malzemeleri satan yerlerden kolaylıkla temin edilebiliyor..Üstelik yaratıcılığınızı arttıracak o kadar çok çeşit var ki..Ben daha çok minik bronz kancaları tercih ettim..Kullandığım renklerle uyumunu göz önünde tutarak..





Bu sevimli yıldızların üzerini istediğiniz renk ve şekilde boyamak size kalmış..Tabi boya konusunda uygun malzemeyi seçmek de size ait.Ben çoğunu ojelerimle boyadım..Yıldızlar hem daha sert hem de daha parlak görünüme kavuştular..Öyle ki küpeler bittiğinde bir kaç dostumu aslen kağıt oldukları konusunda ikna etmek bi hayli zor oldu..Seramikten olduklarını düşünenler çoğunlukta:)



Oje ile boyamak biraz dikkat isteyen bir durum..Ben de sıkıldığım vakit hemen başka bir yol düşündüm ve şöyle bir şey yaptım; açık renkli ve yakın boylardaki yıldızlarımı seçip bir zemin üzerine yerleştirdim ve sonra suluboya ile istediğim renklerde üstlerine boya püskürttüm..Kuruyunca da boyanmamış tarafları için aynı işlemi uyguladım..Her iki tarafı kuruduktan sonra da klipslere geçirdim.En son da üzerlerine parlatıcı şeffaf ojemi sürerek parlattım..


Bakınız spontan hareketle sanatsal görünüme kavuşan küpelerim bu şekilde oldular :)



Herşeyi iyi güzel anlatıp asıl yıldızları yuvarklak kancalara ne şekilde geçirdiğimizi atlamışım..Gerçi tahmin etmesi çok da zor değil sanırım..Yıldızlarımızın renklerle olan yolculuğu sona erince elimize büyükce bir iğne alıyoruz (yorgan iğnesi dediğimiz cinsten) ve tabi ki dikkatlice yıldızın bir köşesine çift taraflı delik açıyoruz sonrası malum..Alın size kendi tasarımızı kulağınızda taşımanın haklı gururu :)



  ...ve işte bunlar da benim elimden çıkan ve yakında dostlarımın kulaklarını süsleyecek olan küpelerim:)





































Bazı küpeleri metalik ve kendinden simli ojelerle boyadım bazıları içinse henüz ojeyi yeni sürmüşken üzerlerine elimde bulunan uygun simlerden döküp daha parıltılı görüntüler elde ettim..Dediğim gibi renklerle,tasarımla istediğiniz gibi oynamak tamamen sizin zevkinize ve hayal gücünüze kalmış.












Sevgiler :)

H.S

                                                                                                                                              

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder